Jag har läge tittat ut genom vardagsrumsfönstret och velat gå ut på den stora gräsmattan utanför och göra yoga. Det som har tagit emot är att gräsmattan är omringad av lägenheter och jag skulle helst vilja vara helt ensam. Men när jag har tänkt efter så spelar det egentligen ingen roll att det bor andra runtomkring. Det spelar ingen roll vad de tänker eller tycker. Hade jag sett någon som stod ute och gjorde yoga hade jag tyckt att det såg jättehärligt ut.
 
I tisdags på vattengympan berättade jag för en kvinna som deltog att jag skulle vilja göra yoga utomhus. Vi hade pratat om att det hade varit så härligt att göra vattengympa i ett inglasat rum, är inte alls kul att stirra in i väggen. Nu finns det en fönstervägg vid bassängen. Men i alla fall hon sa att jo men du vågar göra det. Så igår så gick jag ut på gräsmattan och genomförde mitt första yogapass utomhus. Det var så himla skönt!
 
Jag har tidigare varit på bodybalance på gymmet och trivts jättebra med det. Yoga har jag testat vid ett par tillfällen tidigare men inte alls tyckt om det. Bodybalance är en blandning av yoga, pilates och tai chi tror jag. Men renodlad yoga var lite för övermäktigt för mig tidigare. Var i mars på några yogatillfällen hos min sjukgymnast, och märkte då att jag kunde ju faktiskt flera ställningar. Efter det har jag blandat olika yogaställningar och stretchövningar hemma. 
 
Förra veckan var jag på biblioteket och lånade bl.a. två böcker om yoga. Den ena fastnade jag för, den innehöll både historia, bakgrund och olika övningar/ställningar. Blev väldigt inspirerad av boken, och bestämde mig då för att gå ut och testa en av serierna i boken. Idag var jag också på gården och testade en annan serie. Jag la även till några extra ställningar då jag inte kände mig helt "mätt" utan ville fortsätta. Så himla skönt att vara utomhus och känna vinden och solen. Underbart! Igår var det två män som renoverar balkongerna som var ute på gården samtidigt, och idag var det några som gick förbi. Men det störde mig inte alls. Är väldigt glad över att ha gräsmattan utanför och det brukar vanligtvis vara lugnt ute på gården och jag får vara ifred.
 
 
Känner mig nöjd och glad!
Nu är det dags att gå iväg på vattengympa.
 

7 kommentarer

A

21 Jun 2014 08:33

Åh, vad himla härligt det låter med yoga utomhus. Modigt av dig att strunta i vad andra tycker och bara köra på.

Svar: det är helt underbart! hade varit så skönt att ha en egen liten tomt att njuta av:)Men skönt att ha någonstans att gå. tack, kändes väldigt bra.
Yasmin

Madde

10 Aug 2014 11:48

Hej, vad stark av dig att du skriver och delar med dig om hur det är att leva med fibro. Jag har själv det sedan ett antal år tillbaka så jag förstår hur det är även om man upplever smärta på olika sätt. Jag har precis startat en egen blogg där jag kommer att skriva en del om hur min vardag ser ut.

Mvh
Madde

Madde

23 Aug 2014 00:31

Hej,vad kul att du körde på och gjorde din grej och struntade i vad någon annan kanske skulle tycka eller tänka. Vad duktig du är som håller igång kroppen trots att du har fibro. Jag klarar inte av att utföra något träningspass pga min smärta utan det blir mest promenader för mig. /Mvh Madde

Madde

05 Sep 2014 00:41

Hej, vad bra du är som håller igång kroppen för det är inte så lätt när man har kronisk smärta. Mvh Madde

Madde

05 Sep 2014 11:00

Hej, vad vad duktig du är som är fysiskt aktiv för det kan vara lite svårare när man har fibro och begränsningar. Yoga är nog superbra för kroppen på lång sikt när man lever med kronisk smärta. Mvh Madde

Svar: Hej Madde!Tack för dina kommentarer! Ber om ursäkt att jag inte svarat.
Jag har inte varit inne på bloggen sedan mitt senaste inlägg. Jag kände på mig när jag startade bloggen att jag skulle tappa intresset för att blogga efter ett tag, vilket tyvärr blev.

Jättekul att du startat en blogg den ska jag kika på!
Varma kramar
Yasmin

Louize

27 Jan 2015 21:26

Mycket bra blogg!
Vart vände du dig för att få utredning, tror själv att jag har det, men vet inte vart man vänder sig.

Svar: Hej! Ber om ursäkt att jag inte svarat har inte använt bloggen sedan i somras tyvärr.Tack så mycket!
Jag fick diagnos på gotfrieskliniken.
Men du kan hitta mig på fb och skriva meddelande om du ser detta, Yasmin Anttila.
Hoppas det har gått bra för dig! Kram
Yasmin

Viveca

23 Mar 2015 22:24

Va fin blogg...härligt att du delar med dig av hur det är för oss med fibro. Läs gärna min blogg. www.familjenhansen.blogg.se
Haroxå fobro...kram Vivi ❤

Svar: Tack! Kul aatt du tittat in:)Jag har ju haft långt uppehåll men sugen på att börja igen.
Absolut, det ska jag kika på:)
Massa kramar
Yasmin

Kommentera

Publiceras ej