Gårdagen bestod av en hel del. Vaknade och åt frukost och njöt av min kopp te framför nyhetsmorgon. Sedan gick jag en sväng till biblioteket som är precis bakom mig. Vill ha något nytt att läsa, men lyckades inte hitta något tyvärr.
 
Vid 13 så var jag på vattengympa för andra gången. Jag såg fram emot att gå dit, vilket kändes väldigt kul. Till min förvåning så var det en annan ung tjej där, det var hennes första gång. Pratade lite med henne i duschen efteråt. Så där lagom lämpligt att prata med främlingar när man står naken i duschen, men det är väl helt okej i ett omklädningsrum tänker jag.
 
Efter vattengympan så gick jag hem en sväng för att snygga till mig. Sedan åkte jag in till stan för att möta lillasyster som har avslutat vårterminen och är ledig. Så vi kommer nog ses en hel del i sommar. Vi gick först en sväng till min underbara frisör som snabbt fixade till min för långa lugg. Älskar att hon är galet pratig av sig, precis som en frisör ska vara.
 
Sedan gick vi till trädgårdföreningen och satte oss på rosenkaféets uteservering och åt pannkakor. Så otroligt mysigt med trädgårdar mitt i stan! Perfekt för oss som inte har en egen trädgård. Absolut mitt favoritcafé på sommaren! Då de både har en mysig uteservering i en trädgård och hemlagat utbud.
 
 
Då jag inte hittade någon bok på "mitt" bibliotek, så gick vi en sväng till stadsbiblioteket. Det har varit under renovering under minst ett år. Så det var första gången vi var där efter renoveringen. Vi var där ofta som barn tillsammans med mamma. Älskade och sitta på barnavdelningen och bläddra i lådorna bland alla bilderböcker. Det var så mysigt att sitta där och läsa. Tyvärr är aldrig vuxenavdelningarna lika trevliga som barnavdelningarna. Den nya inredningen var väldigt modern och ljus. Inte alls vår smak för ett bibliotek, tycker det ska kännas gammalt, mörkt och murrigt, fast högt i tak med stora fönster. Om det går ihop, det gör det i mitt huvud. Lite som biblioteket i skönheten och odjuret. Lånade i alla fall ett par böcker. Två om yoga, en om stretching och två skönlitterära böcker. Tänkte att jag kan bläddra igenom för att få lite inspiration och nya tips. De skönlitterära böckerna tänkte jag se om jag fastnar för någon, hoppas.
 
I trädgårdföreningen
Hade tänkt bläddra igenom böckerna när jag kom hem. Men då var mina ben helt slut, och då orkade jag inte läsa heller. Så värmefilt, vetekudde och en kopp te framför tv:n blev det istället. Förstår att benen var trötta och onda efter dagen. Hade inte sovit under dagen och var skönt trött på kvällen. Det var en väldigt bra dag!
 
Inser att jag faktiskt  blir bättre hela tiden från min utmattning. Har inte förstått vad som är utmattning och vad som är fibron förut. Men tror jag börjar förstå det nu. Utmattningen har ju varit det stora orsaken till att jag är sjukskriven, då den har gjort fibron värre. Förhoppningsvis så lyckas jag undvika att bli värre i utmattningen och kan undvika det i framtiden. Då kanske inte fibron är lika illa som den har varit nu (kanske i vissa perioder men inte hela tiden). Kan ju hoppas! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej