La mig strax efter 22 igår, då jag behövde gå upp i morse för att gå till vårdcentralen. På lördag går min anställning ut och även min sjukskrivning. Läkaren på Gotfries sa att jag skulle ha semester på sommaren, men då jag bara arbetat lite mer än halva läsåret så kommer jag inte få betalt hela semestern. Utan få betalt för de dagar jag arbetat in. Så FK sa att jag behöver förlänga sjukskrivningen för att inte hamna utanför systemet. Men tyvärr hade jag ingen inbokad läkartid, då jag inte bokade in någon ny med läkaren som sjukskrev mig. Han gick efter rekommendationer från gotfries och nämnde inget om att jag behöver vara sjukskriven över sommaren. Vi pratade bara om att jag skulle tillbaka till hösten. Så kan det lätt bli då jag är ny inom denna värld av sjukskrivningar och FK, och inte vet vad som gäller.
 
Så försökte få en drop in tid i morse. När jag kom till vårdcentralen strax efter 8, var det redan 34 personer före mig. Aldrig sett så mycket folk där. Satt och väntade i 50 min för att få reda på att dagens läkartider var slut. Så antingen kunde jag sitta och vänta till drop in tiden var över (11.15) och se om någon kunde träffa mig eller komma tillbaka imorgon. Kände att jag orkar inte komma tillbaka imorgon då jag behöver gå upp tidigt och åka iväg imorgon också. Men klarade inte av att sitta där i 2,5 h för att kanske få tid. Kände redan efter en halvtimme att kroppen inte klarade av soffan i väntrummet. Så åkte hem och får helt enkelt åka tillbaka imorgon. Behöver ju få det gjort.
 
Köpte med lite gott pålägg på vägen hem, så suttit och ätit frukost framför nyhetsmorgon. Skönt att jag dammsög och tvättade golvet igår. Så mycket skönare att vara hemma då! Bytte även sängkläder, en nybäddad säng är ju så härligt!
 
Är jättefint väder ute, får se om jag hittar på något senare. Men nu får det bli lite vila i sängen och mysig musik.
 
 

2 kommentarer

A

11 Jun 2014 07:54

Nej, vad jobbigt för dig. Det är dåligt att du inte kan få en tid när det gäller något så viktigt som en sjukskrivning. Jag menar, du MÅSTE ju ha det. Kan de inte erbjuda något annat än drop in?

Svar: jag gick dit idag igen och lyckades få en tid som tur var. Men tyvärr godkände inte FK mitt läkarintyg. Hade redan bett om en ny handläggare, så hon skulle lämna över mitt fall till nästa handläggare i alla fall. Men usch det var inget trevligt samtal med FK.
Yasmin

A

11 Jun 2014 20:39

Nej, vad himla tråkigt och jobbigt! Du kan be läkaren att skriva ett nytt intyg, speciellt där läkaren påpekar att du inte kan jobba. Jag vet att man ska kunna be om ett nytt och bättre intyg. Kram!

Svar: okej. Ja, får nog göra det om inte den nya handläggaren godkänner det. Tack för din omtanke! Kram
Yasmin

Kommentera

Publiceras ej