Igår uppdaterade jag lite om kort om vad som hänt sedan juni då jag skrev sist. tänkte fortsätta på det spåret tills jag kommit till dagsläget, vilket jag snart gör.
 
Jag trivdes väldigt bra med min arbetsträning men det tog mycket energi, vilket betydde att hem och socialt liv kom i andra hand. Även promenader. Jag har alltid tyckt om att promenera. Jag har inte kunnat gå lika mycket det senaste året som tidigare och inte lika fort. Men jag har lyckats komma ut på kortare promenader. Efter några månader lyckades jag gå ca 1 mil. Det gjorde jag för att jag tycker det är så skönt att gå och vara ute. Men jag kände redan under de långa promenaderna att det var för mycket. Då gick jag i sällskap med någon och hade väldigt trevligt sedan kunde jag ligga hemma i två dagar men det var det värt. Detta var väl i början på hösten 14. Vanligtvis gick jag inte så långt snarare 5 km. Men kändes alltid skönt att få komma ut!
 
 
När jag började arbetsträna försökte jag ta en promenad på onsdagarna då jag var ledig. På de dagarna jag jobbade försökte jag göra ca 20-30 min lugn yoga. Vilket kändes väldigt skönt för kroppen. Detta kom jag igång med efter någon vecka skulle jag tro, i början var jag för trött. Får även tillägga att jag gjort yoga hemma då och då under min sjukskrivning. Men då har det varit lugnt och avkopplande, inget avancerat. Vilket passade mig väldigt bra, när jag mådde lite bättre. När jag blir sämre då har jag varken kraft eller energi till det, varken fysiskt eller mentalt.
 
I mitten på januari 2015 så blev min kollega på arbetsträningen sjuk och var borta i tre dagar, tor, fre och mån. Då blev jag själv med vikarie på fritids och jag hade precis ökat till 15 h/v. Jag arbetade 3 h två dagar och 4 h två dagar. Väl på plats så klarade jag av arbetet, men jag kände direkt att det tog mycket kraft. På tisdags morgonen vaknade jag upp med magsjuka. Så kräktes och sedan sov resterande 22 h det dygnet.
 
Det var sista dagen jag gjorde på arbetsträningen. Så sedan den 20 januari har jag inte lyckats komma tillbaka.
 
 

Kommentera

Publiceras ej