I mitten på november 2014 började jag arbetsträna 10 h /v på ett fritids. Arbetade 2,5 h /dag mån,tis, tor och fredag och ledig onsdagar. Det gjorde jag i två månader. Jag tyckte det var jättekul att komma iväg på dagarna och få arbeta igen. Jag kom snabbt in i verksamheten och trivdes bra med kollegor. Min närmsta kollega (arbetade på samma avdelning), hon var väldigt förstående för min fibromyalgi (visste inte om ME/CFS då). Trivdes väldigt bra att arbeta med henne och med barngruppen. Redan efter två veckor sa hon till mig att hon hade pratat med rektorn att hon ville fortsätta och arbeta med mig! Vilket självklart kändes jättekul och jag kände likadant.
 
De två första veckorna av arbetsträningen så orkade jag inte göra något annat. All energi gick åt arbetet. Det fungerade inte att städa eller tvätta samma dag som jag skulle jobba. Det misstaget gjorde jag en torsdag då jag hade fått tvättid innan arbetsträningen som startade kl 13.30, tänkte att jag kunde testa. När jag skulle hänga upp första tvätten så var jag redan helt slut och förstod att jag skulle behöva vila resten av dagen. Var hemma även fredagen, hade behövt vara hemma måndagen med egentligen men gick ändå. Förstod sedan att jag hade en förkylning i kroppen och det var den som hade spökat.
 
Även om jag var trött så försökte jag lägga all min energi på att klara av jobbet. Märkte snart att det inte var hållbart.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej