Slutet på januari och hela februari detta året var tuffa. kallt och rått ute. Vilket gjorde att jag fick väldigt ont i kroppen och hade svårt att ha på mig kläder. Bara mjuka lösa kläder, inget som satt tight. Jag har haft svårt att handla, laga mat, även äta mat. Jag har alltid sedan jag var barn haft perioder då jag har haft svårt att äta. Även om jag alltid har varit hungrig och förstått att jag behövt äta. Men det var och är fortfarande i perioder då jag mår sämre krävande och äta, nästan utmattande.
 
Jag har försökt lägga min energi på att träffa folk, mest de härliga vänner som har kommit och hälsat på mig. Nu det senaste har jag börjat ta mig ut mera. Mars har varit bättre, säkert mycket beroende på vädret. Även att jag för ca två veckor sedan började med cymbalta. Har varit väldigt trött men inte haft lika ont, vilket är jätteskönt. När vädret har varit lite bättre har jag lyckats ta mig ut på mer promenader, vilket har känts så härligt!
 
 
Mitt hem och matlagning har inte varit min prioritet det senaste, då jag inte haft så mycket energi. Har som tur är fått hjälp av min underbara familj med tvätt, städning och handling. Dom är verkligen värda guld!
 Annars vill jag gärna äta bra mat. Jag går tyvärr ofta in för hårt t.ex med maten. Jag börjar äta vegetariskt, glutenfritt och mejerifritt men efter tre veckor så orkar jag inte mer. Det kräver så mycket energi, då jag inte har fått in någon bra rutin. jag vet att jag behöver ta ett steg i taget och gå varsamt fram för att det ska fungera i längden. Men det är lättare sagt än gjort! Det här med maten kommer nog vara något jag alltid behöver tänka på men förhoppningsvis blir det lättare.
 
Jag försöker att inte vara för hård mot mig själv. Nu när det har varit jobbigt bl.a med maten, så tänker jag att det viktiga är att jag äter. Jag får äta det som känns enkelt. Jag vet ju hur jag borde äta och har kunskap, men just nu klarar jag inte av att använda mig av det i praktiken. Men det kommer längre fram.
 

1 kommentarer

Jonna

28 Mar 2015 19:48

Känner igen mig i en hel del... Cymbalta har jag gått på i två år nu, guld värda verkligen. Tar udden av det värsta så en kan fungera iallafall. Tänk på att lyssna på kroppen och inte pusha dig för hårt. Vila mycket även dagarna då du mår lite bättre. Läs på om pacing tex på rme.nu
Lycka till

Svar: Vad skönt att cymbalta har fungerat för dig! Det känns bra än så länge med dom.Ja, absolut! Jag förstår ju att jag behöver ta det lugnt men vill gärna vara social och umgås. Men nu är jag sjukskriven till 30 juni och kommer inte skynda med att börja arbetsträna. Det får ta sin tid. Tack för din kommentar och tips!
Kram
Yasmin

Kommentera

Publiceras ej