I förmiddags så träffade jag kära Sara på frukost/brunch, då kl var 11.30. Vi lärde känna varandra på gymnasiet och klickade direkt. Efter gymnasiet har vi hållit kontakten men har inte setts särskilt ofta. Jag vet inte riktigt när vi började umgås regelbundet igen, kanske 1-2 år sedan. Har alltid haft väldigt roligt tillsammans och varit bekväma med varandra. En sådan vän som man kan dela både de bästa och de sämsta stunderna med.
 
Tack vare Sara så lyckades jag i höstas lista ut att jag hade fibro. Då hon hade fått diagnosen året innan, men så hände inte så mycket efter det. Antar att vi inte umgicks lika mycket då heller, då jag inte kommer ihåg så mycket från den perioden. Sedan har jag och Sara lyckats "synka"  oss i fibron på något sätt. Då vi har haft ungefär samma förlopp i sjukdomen sen i höstas. Väldigt tråkigt när någon man bryr sig om behöver kämpa med en sådan sjukdom. Men väldigt skönt att ha någon nära vän som förstår precis vad man känner och tänker, för hon känner likadant. 
 
Vi diskuterade idag just det att vara 25 år gammal och inte kunna leva det liv som förväntas av en 25 åring. eller framförallt, det liv som man själv vill. Jag är otroligt tacksam för allt jag kan göra och uppskattar verkligen det. Men det är en omställning att efter en timma på stan så känns det i kroppen och jag borde gå hem, men jag vill ju stanna minst en timma till. Vilket jag brukar göra och jag överlever ju det, men det krävs mycket av mig. Vilket känns tråkigt att behöva gå hem och vila när jag inte vill. Eller att en/två timmar på stan (eller liknande situationer), påminner mig om hur mycket mer som krävs av mig för att jag ska kunna jobba.
 
Jag vill absolut börja jobba igen. Men det viktigaste för mig är att jag har en bra livskvalité! Jag och FK har inte riktigt samma åsikt där. Då FK tycker det viktiga är att jag gör nåt, för sitta hemma kan jag ju inte göra. Men jag vet att det inte är ett alternativ för mig just nu. Får helt klart vänja mig med en tight budget, och hoppas på ett mirakel eller nåt i den stilen. Eller satsa på det där med att gifta sig rik;)
 

Jag vet att jag kommer ha ett bra liv, bara något annat än de liv jag förväntade mig innan jag kom ut i den riktiga världen (typ tog studenten). And well that's Life...
 
 

1 kommentarer

Lillasyster

06 Jun 2014 11:49

Vad skönt att kunna prata med någon som förstår vad man går igenom <3

Svar: Du är ganska duktig du med:) Men väldigt skönt att ha så fina vänner! <3
Yasmin

Kommentera

Publiceras ej