Ny vecka och förhoppningsvis nya tag. Har inte alls haft ork eller lust att ordna och fixa de senaste veckorna. Men känner att det är dags att börja ta tag i det igen. Igår efter att varit med mamma och pappa på Botaniska trädgården så bestämde jag mig för att skriva en lista med det jag ska göra i veckan. Tänkte dammsuga igår, då jag inte gjort det under hela veckan. Men kände att jag behövde vila först och sedan var kl 19.30, så får göra det jag istället. Men det var ändå skönt att jag skrev ner det jag ska göra i veckan.
 

Jag har redan ringt sjukgymnasten för att boka in tider för vattengympa. Men det visade sig att jag redan var inbokad på tis och tor till den 26/6 (då är sista gången inför sommaren). Jag hade inte alls uppfattat att hon bokade in mig på de gånger som  var kvar. Men imorgon tänkte jag gå till läkaren och försöka få en drop in tid för att förlänga min sjukskrivning. Lyckades inte få någon inbokad tid. Så avbokade vattengympan för imorgon, då jag känner att läkarbesöket kommer ta en del energi. Behöver vara där strax innan åtta för att vara garanterad att få en tid. Nu är jag så ovan att gå upp tidigt och även när jag jobbade och gick upp vid sex mådde jag inte alls bra. Så tidigt på morgonen så är inte min kropp redo för att ta sig an dagen än.Då jag oftast har låg kroppstemperatur (cirka 35 c) men det känns som feber för kroppen och har ingen kraft i kroppen. Även om jag gick och la mig 21-22, det spelade ingen roll. De tiderna kanske inte passar min kropp riktigt när jag har sämre perioder. När jag pluggade gick jag tidigast upp 7, det gick bra. Men då hade ju inte heller fibron "slagit ut" som nu.
 
Ringde även till FK, till min handläggares enhetschef. Då jag vill byta handläggare, tycker inte att jag ska behöva bli illa behandlad av henne längre. Behöver ju ha en handläggare som vill mitt bästa. Enhetschefen var väldigt tillmötesgående, så det kändes bra. Hoppas verkligen att nästa handläggare blir bra!
 
Även om det går snabbt att ringa sådana samtal som jag gjort idag så är det ändå krävande. Jag har ringt väldigt mycket i början av sjukskrivningen och kände det senaste att jag behövde en paus från det. Men vissa samtal behövs ju faktiskt ringas och då är det bara att göra det. Kändes bra att kunna stryka det från listan!
 
Nej, nu är det verkligen dags att dammsuga! Har tjatat om det i en vecka. Känner dock redan att "febern" har kommit över mig. Men vill bara få det gjort. Har inget speciellt planerat idag annars. Lillasyster kommer kanske bort, så kan vi lägga oss på gräsmattan utanför.
 
Såg dessa små söta tanter igår på botaniska. Var bara tvungen att smygfota. Undrar hur länge de har varit vänner?
 
 

Kommentera

Publiceras ej