Igår var familjen på studentmottagning hos vår kära hmm kan säga "kusin". Hennes pappa, min pappa och en tredje iranie kom till Sverige samtidigt. Under mina barndomsår så var de basen i mina föräldrars umgängeskrets om man kan säga så. Då pappa inte hade sin egna familj i Sverige så kändes vännerna som familj. Jag älskar den känslan att man kan vara familj med vem man vill.
 
Igår var det dags att fira  fina Assal som hade tagit studenten. Jättekul att även den "tredje iranien" (sorry Ramin) och hans dotter kunde komma från England och hälsa på. Det fanns mängder med god mat, som vanligt. Massa härliga människor och en sådan där person som man älskar eller hatar, som drar igång festen. Jag tycker det är underbart att någon drar igång festen! Så ingen hade någon chans att komma undan, är det fest så ska det dansas. Så under kvällen mixades musiken från modernt dunk till persisk dans och tillbaka. Så kul att se alla dansa! Var väldigt kul att se hela min familj dansa spec. Visst att jag hoppar upp innan musiken knappt börjat, syster hänger på ganska snabbt. Pappa kom några timmar senare och mamma hann t.om. en dans eller två (då hon hävdar att dans inte är hennes grej). Älskar det!
 
Jag är glad att kvällen gick så bra för mig. Då dagen egentligen hade varit ganska dålig och ända fram till jag kom dit. Men min kropp var snäll mot mig och lät mig vara med och dansa hela kvällen. Jag mår nog bäst när jag dansar, det kanske är något sånt positivt ämne som frigörs i hjärnan och kroppen när jag blir så glad av dansen och musiken. Vem vet. Idag är det inte lika party men vad gör väl det. jag är supernöjd och det är trots allt helt okej idag (har inte gått upp ur sängen än:).
 
Lånat vår selfiebild av Assal
 
Jag hoppas ni får en härlig fredag och nationaldag!
Ska definitivt fira med cola:)

Kommentera

Publiceras ej